Red oduševljenja, red razočarenja

15_08_2012 / 12:47h  |  Autor: Nela Tomić
Red oduševljenja, red razočarenja

U programa Splitskog ljeta imali smo prilike vidjeti po jednu opernu, dramsku i baletnu premjeru. Ostatak programa se slagao poput lazanja: red priče, red glazbe – red oduševljena, red razočarenja...

Pijanističkim recitalom Aljoše Jurinića i spuštanjem festivalske zastave u utorak navečer je zatvoreno 58. Splitsko ljeto. Festival je zatvorio dožupan Luka Brčić riječima – ja više volim otvarat nego zavarat – što je izazvalo podsmjehe u festivalskoj publici.

Kraj svakog festivala, tako i Splitskog ljeta, označava dodjela nagrada. Tradicionalno se dodjeljuje Juditu za glazbeni i dramski program, međutim, odlukom žirija dramskog programa u sastavu Vlatko Perković, Eda Ujević i Jasna Malec, Judita za dramu ove godine nije dodijeljena. – Ni jedna repertorna razina nije bila apsorbirana na adekvatan način koji bi unaprijedio dosadašnje standarde, čak nije bila na razini standarda, a kamo li da je išlo preko njih. Repertoar nije bio osmišljen, nije ponudio ništa što bi bilo relevantno da provocira našu, ne samo estetsku, nego i sociološku i filozofijsku upitanost pred činjenicama stvarnosti i vremena. Nije se bilo moguće opredijeliti za bilo koji rezultat – objasnio je Perković i dodao kako ubuduće vodstvo dramskog programa Splitskog ljeta treba imati određenu viziju, određeni stav koji nije samo umjetnički, već kompletni ljudski stav, poziciju čovjeka.

– Bilo nam je neugodno, bilo nam je jako žao i svi smo bili u problemu jer nismo željeli bilo koga odstranit ili učinit nešto što nije primjereno ali nije se mogao naći kompromis – zaključio je Perković. Direktorica drame Splitskog ljeta, Senka Bulić, nije bila u publici.

Juditu za glazbeni program žiri u sastavu Mirjana Siriščević, Vesna Alebić i Mirko Krstičević, dodijelio je Ansamblu Cantus za Večer suvremenih splitskih autora.

U trideset i jedan dan programa recesijskog Splitskog ljeta imali smo prilike vidjeti po jednu opernu, dramsku i baletnu premjeru. Ostatak programa se slagao poput lazanja: red priče, red glazbe, a kad pogledamo iz točke gledišta publike – red oduševljenja pa red razočarenja. Istakla se monodrama Car neuspjeha Jana Fabrea, u kojoj smo imali priliku doživjeti izuzetnu glumačku igru apsolutno predanog Frana Maškovića, a jako zanimljive su bile i predstave fizičkog teatra. Po mišljenju većine gledatelja najveće razočarenje je jedina dramska premijera Festivala, razvikani Adio kauboju.

Splitskom HNK predstoje promjene u vodstvu pa s toga možemo samo strpljivo čekati da vidimo što će nam nova garnitura donijeti na 59. Splitskom ljetu.

Mlad i perspektivan pijanist za kraj

Aljoša Jurinić
mladi je i perspektivni pijanist, student pete godine klavira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Rubena Dalibaltayana te istodobno na Scuoli di Musica di Fiesole u Italiji u klasi Elissoe Virsaladze. Dobitnik je brojnih nagrada, a kao najvažnija istaknuta je prva nagrada s natjecanja Robert Schumann u Zwickauu ove godine.

Jurinić je koncert započeo Haydnovom Sonatom u E-duru, br. 48, Hob.XVI:31. Iako je sonata odsvirana s velikom preciznošću, nije se činila kao djelo u kojem Jurinić može pokazati svoj puni potencijal. Nakon Haydna slijedila je Schumannova Fantazija u C-duru, op. 17 u kojoj je Jurinić pokazao kako je 19. stoljeće razdoblje u kojem se najbolje snalazi.

U drugom dijelu koncerta Jurinić je svirao nešto bolje nego u prvom, naročito Chopinovu Polonezu-fantaziju u As-duru, op. 61 te Lisztovu Mađarsku rapsodiju br. 11 u a-molu.

Napisao: Dario Poljak