Čuješ?! za nezavisnu glazbu

Čuješ?! za nezavisnu glazbu

Čuješ?! je novi program zagrebačkog KSET-a, kojem je cilj promicanje nezavisne kulture i nezavisnih bendova. Počinje u prosincu i traje do lipnja, a što ga čini posebnim objasnio je Ugo Stenjaić, jedan od pokretača.

Utorak, 9. prosinca, bitan je datum za nezavisnu muzičku scenu u Hrvatskoj jer tada je održan prvi Čuješ?!, novi program zagrebačkog KSET-a, kojem je cilj promicanje nezavisne kulture i nezavisnih bendova. Na prvom izdanju predstavila su se tri mlada garage rock benda – The Pulse, Garage in July i Big Strip Gorila. Čuješ?! je natjecateljskog tipa, održavat će se jednom mjesečno, utorkom, a svaki će se put predstaviti tri žanrovski slična izvođača.

Više od običnih bendovskih natjecanja

Ovaj program, koji će svoje finale imati u lipnju 2015., predstavio je začetnik i jedan od organizatora – Ugo Stenjaić, student prve godine diplomskog studija bioprocesnog inženjerstva i volonter u KSET-u. . - Čuješ?! je svojevrstan nastavak programa Demonstrator, ali zbog unapređenja programa u vidu sponzora, organizacije i boljih nagrada odlučili smo se za promjenu imena. Ideja je bila generalno moja, koncept sam razradio s ljudima u KSET-u koji se također bave organizacijom koncerata u KSET-u pri čemu je svatko ponudio svoje viđenje i napravili smo nekakav kompromis – objasnio je. Promocijom se također bavi on uz pomoć KSET-ova PR tima, a ljudi iz glazbene sekcije (stage hand, tonski majstor i majstor rasvjete) brinu se za nastupe. Sve to rade volonterski što je, naglasio je Ugo, i temelj kluba KSET. U organizaciji programa pomoglo mu je poznavanje donekle sličnih programa. - Jedan je primjer da riječki RiRock dijeli pobjedniku poklon bon u jednom glazbenom dućanu u Rijeci što se bendovima jako sviđalo pa sam i ja krenuo tim putem i dogovorio sponzorstvo s TMS music shopom u Zagrebu. Više smo gledali kroz prizmu "Što bih ja htio osvojiti da sviram u bendu odnosno što mi treba kao glazbeniku?" pa smo i osmislili program vođeni tom idejom i smatram da smo napravili ipak nešto malo drugačije, kvalitetnije i zanimljivije od običnih bendovskih natjecanja.

Na poziv se odazvalo čak 58 bendova

Na sudjelovanje se prijavilo čak 58 žanrovski različitih bendova – od kantautora do metalaca; najviše je garage/indie bendova dok su pankeri, rekao je Ugo, malo zakazali, ali takva struktura prijavljenih zapravo je i trend na domaćoj i svjetskoj sceni. Sastav žirija od 3 ljudi iz KSET-a odlučivao je o tome koji će nastupiti. – Oni aktivno sudjeluju u organizaciji i radu kluba, upoznati su sa stanjem na sceni i za njih mogu tvrditi da imaju kredibilitet za odlučivanje tko je bolji, a tko lošiji – rekao je Ugo.

Otprilike je polovica prijavljenih bendova iz Zagreba, dosta ih je bilo iz Splita, nešto iz Sinja i Zadra, a zatim iz Čakovca, Siska, Osijeka, Kutine i ostalih gradova da ne nabrajam dalje. - Jako smo zadovoljni time jer smatramo da je promocija dobro prošla i da smo uspjeli doći do ljudi koje interesiraju ovakvi programi.

Čuješ?! je inkubator za manje poznate, a kvalitetne bendove

Ugo je objasnio i što smatra nabitnijom ulogom programa. - Ulogu programa vidim kao svojevrsnu bazu odnosno inkubator gdje će ljudi moći poslušati kvalitetne bendove za koje najvjerojatnije nisu čuli ili ih poznaju površno. Želimo ljudima prikazati Čuješ?! kao program koji jako pazi do kvalitete izvođača te da će svakim dolaskom na program čuti zbilja dobre bendove. S druge strane izvođačima nudimo audio snimke koncerta, live video uradak i smiksanu audio snimku jedne odabrane pjesme, hranu, piće, bogate nagrade pobjednicima, prostor za prodavanje merchandisea i prijeko potrebnu medijsku pažnju. U planu je i svojevrsna Čuješ?! kompilacija gdje bi se svaki izvođač našao s jednom pjesmom.

Do sponzorstva je bilo lako doći

Što se nagrada i sponzora tiče, njih je, rekao je, bilo relativno jednostavno pronaći. - Poslali smo mailove svima za koje smo smatrali da bi im bio zanimljiv takav oblik suradnje, neki nisu odgovorili, neki nisu bili za to ili su već potrošili novce za sponzorstvo, a Zagrebačka pivovara, Zmajska pivovara, Pivovara Medvedgrad, TMS music shop i Rolling Stone magazin su prihvatili suradnju. Znali smo da situacija u Hrvatskoj nije bajna pa nismo tražili velika sponzorstva već više manjih što je ispao dobar plan te se ovim putem još jednom zahvaljujemo dragim sponzorima!

Medijska podrška bez mainstream medija

Govoreći o nezavisnoj sceni i podršci medija, spomenuo je da najčitaniji mainstream mediji općenito jako malo pišu o glazbi, a kada i pišu – radi se o renomiranim izvođačima. - Generalno nisu zagrijani za praćenje ovakvih evenata jer realno prosječnom Hrvatu je puno bitnije vidjeti privatnim životima poznatih ličnosti nego čitati o nekakvim mladim glazbenim nadama. Zbog takve situacije i njihovog nenastojanja jače medijske pažnje neće ni biti intenzivnijeg kulturnog razvoja stanovništva u vidu glazbene, odnosno koncertne kulture. Ipak zahvaljujući nekim portalima koji se bave alternativnom glazbom, mladi izvođači naći će put do onih koje to zanima i koji su ih spremni podržati.

Info zona Facebook