Kako je bilo na EXIT-u?

03_08_2005

Smješten na prelipoj Petrovaradinskoj tvrđavi sa svojih 28 stageova. Stvarno, za svakog ponešto, od HCa do klasike. Preko 250 bendova u 4 dana. Svaki dan od 19-7h... Atmosfera genijalna. Svi se druže, svi ti žele pomoći, dati nešto, podijeliti , zajebavati se, upoznavati. Pari mala Utopia...

Exit 2005. Smješten na prelipoj Petrovaradinskoj tvrđavi sa svojih 28 stageova. Stvarno, za svakog ponešto, od HCa do klasike. Preko 250 bendova u 4 dana. Svaki dan od 19-7h.

[ ...::::EXIT u slikama (by. Bamby):::... ">

Pvu večer sam gleda Apocalypticu, Dubiozu Kolektiv, Ramba Amadeusa, Underworld i 2 Many DJs, Felix da Housecat i Tippa Irie-a.
Drugu večer Mistake Mistake, Avanti, Garbage.
Treću večer Ladytron, Fatboy Slim, DJ Sasha.
Četvrtu večer Datsuns, Disciplina Kichme(na srpskom, ne engleskom),White Stripes, Smoke n Soul, Partibrejkersi, Siddharta i Straight Jackin.

A sad o stvarima nevezanim za festival, već oko festivala.

Kako doći do tamo?

Pa imali ste ili organizirani vlak, koji se kasnije transformirao u autobus jer nije bilo dovoljno zainteresiranih za 300 kn povratna karta... Ili efikasniji način, kako smo mi išli, a to je za 160 kn povratna karta vlakom do Rume i nazad. Plus 40 kn povratna autobusom Ruma - Novi Sad.
Ruma. Ili rupa. Ali rupa sa dušom. Kad smo izišli iz vlaka, odma do toga je autobusni kolodvor. Na autobusnom kolodvoru su postavljena 3 zvučnika iz kojih ''cepa narodno''. Za šalterom ćića koji regira na nas desetak što je došlo kupiti karte ''u jebote koliko sveta'', a na pitanje koliko treba dati za kartu do Novog sada u eurima odgovara sa ''samo ti daj'' ili sa ''još,još''. Na samim peronima jad i bijeda od svijeta, ka' da su statisti iz nekih ratnih filmova pa glume izbjeglice, a mi smo im atrakcija u rangu sa cirkusom.
Zatim scena ko iz Kusturičinog filma. Dolazi autobus Vojvodina toursa a iz njega izlazi metar i šezdeset - 25 kg tamnoput sa velikim gustim crnim brkovima i obrvama koje se gotovo spajaju, srednjovječni muškarac i izrecitira: Dobar dan ovo je Vojvodina tours, prolazimo kroz Srijemsku Mitrovicu, Banat, Novi Sad, Beograd i još 42 sela između koje on brzinom munje nabraja, i krećemo za par minutica. Mi smo ostali paf. Postalo mi je jasno zašto imaju tako dobre filmove. Oni uopće ne trebaju imat scenarij. Samo kamera na rame i brate snimaj sve što se događa oko tebe.
Uglavnom, iako je taj dio Rume izgledao totalna rurala, ipak je imao dušu baš kao iz filmova.

Novi Sad je lijep grad koji je među ostalom, sa nama bitnom Petrovaradinskom tvđavom povezan sa više mostova koji prelaze , kako su nam domaćini objasnili , ''najveće svetske kanalizacije'' Dunava. Prije odlaska, pročitao sam da je to grad srpskih radikala, koji su trenutno na vlasti i kojima Exit uopće ne odgovara. Mi nismo imali niti jedne neugodnosti, dapače samo dobrih iskustava. Svi se raspituju kako je tamo, svi imaju neke rođake po Hrvatskoj, svi se žele vratiti preko ljeta da vidi kakvo je sada stanje. Svima je drago da smo došli tu, jer smo mladi i zašto se opterećivati sa ružnim stvarima.

Petrovaradinska tvrđava je nešto prekrasno. Ne znam ima li ljepšeg mjesta za pravljenje jednog festivala. Eto, meni je Motovun isto genijalan sa svojom pozicijom, ali na njemu se može održavati samo filmski fest jer ne bi 150 000 ljudi imali gdje stati u Motovunu. A ova tvrđava je toliko prostrana, toliko velika, toliko lijepa i baš pogođena u duhu Exita.

U kafiću možete naručiti kavu. Ali domaću ili espresso, pita vas ljubazna konobarica. Domaću kažete...i dobijete tursku kavu. Ovdje Robna kuća u centru grada je otvorena. Ali kad uđete u nju, potpuno je prazna.

Cijene su za naš standard pomalo smiješne. Lokalna ekipa se tuži da su vino i pivo preskupi na samom festivalu, jer tko je vidio da pola lite piva je 10kn, a 3dl vina 9. Eyyyyyyyy, na samom festivalu, gore na tvrđavi. Pa kod nas nabijaju po 15, 20 kn bez da trepnu.
Inače u dućanu cijene su još niže. Duvan 5-7kn, L vina 10kn, 0.5 L piva po 5kn, sendviči od 7-10kn, pizze u restoranima 20kn, sokovi 4 kn, sve vrste prijevoznih usluga max do 15kn po principu ''ma može nas stati sedmorica u Ladu''. Karta za sva 4 dana festivala 400kn ako ste ranije kupili, ovdje 600kn u Novom Sadu. Kamp za sva 4 dana 100kn. Majice o Exitu 20kn. CDovi po štandovima 5-10kn. I tako da ne nabrajam...

Žene. Ma čuo sam priče ja svakakve. Blago ti se živiš u Splitu, koliko tu pi..ka ima, i sve lijepe. Ima tu istine, stvarno ima prekrasnih cura ovdje. Ali ni upola kao u Novom Sadu za vrijeme trajanja Exita. Ima ih na stotine, na tisuće prelijepih. Ja nikad nisam vidio nešto ljepše. I sve su otvorene, bez lažnog glamura ili umišljenosti. Sve se smješkaju, flertuju. Zabavne su, žele se zabavljati, non stop smiješak na licu.

Nakon Exita u 7h, pitanje koje postave je gdje ćemo sad. Spremne za zabavu. I sve nose ultrakratke dopićnjake ili su obučene baš kako treba (pritom ne mislim na kao polugole su , nego stvarno imaju ukusa za oblačenje).
Ali da ne ispadnem sad neki napaljeni stvor, razgovor sa svima koji su bili tamo, bilo muški ili ženske svi su rekli isto, svi su jednako oduševljeni i svi su pričali o tome.
Nešto stvarno fascinantno. Nacija lepojki.

Vrijeme je nažalost bilo promjenjivo. Kiša je padala 3 dana od 4, s tim da je samo jednom uspjela poremetit planove Exita. Ali inače po danu jako vruće, ali po noći taman.

O stageovima, atmosferi, ljudima, komentarima i svemu ostalom vezano za festival otiđite i pogledajte na www.exitfest.org i www.dopmagazin.com

E da, ko iduće godine ne ide na Exit - pizda.

Sve skupa moja ocjena Exitu je +4/-5. Istina, bilo je tu i tamo pokoje loše organiziranosti, pokojeg ispada, vrijeme je isto bilo presudni faktor, previše blata, dugi redovi na svim šankovima, štandovima i ulazima. Ali kroz 4 dana, iz dana u dan su ljudi su bili sve organiziraniji i radili sve da ugode posjetiteljima. Svi su bili ljubazni, pravi domaćini.

Komentiralo se da je ovo najlošija godina za rockere na Exitu, ali i to se šuškalo da će se naredne godine popraviti, da Exit ne postane partijanersko okupljalište.

Sve skupa, što se mene tiče, povratna karta za 2006. je rezervirana.