Škver: nakon 22 i nakon 116 godina

21_11_2010
Škver: nakon 22 i nakon 116 godina

Ovih dana se među škverskim dizalicama pojavio elegantno oblikovan dimnjak... Dok se na navozu, naknon dvadeset i dvije godina ponovno dovršava gradnja putničkog <strong>broda</strong>, pored istočnog ulaza u brodogradilište izložen je 116 godina<strong> </strong>star parni tegljač Vridni.

Sudbina škvera još je uvijek neizvjesna i upitno je koliko ćemo još gledati škverske dizalice, no poglede zadnjih dana privlače i druge zanimljivosti u krugu brodogradilišta. Već smo navikli na navozima vidjeti tankere koji skoro porinuće najave izdizanjem nadgrađa u škverskoj panorami.

Ovih dana se među dizalicama pojavio elegantno oblikovan dimnjak i odmah je jasno da se ne radi o još jednom morskom grubijanu. Dvadeset i dvije godina od dovršetka kultne Amorelle Brodosplit ponovno dovršava gradnju putničkog broda! Novogradnja, kao i Amorella, ima 12 paluba, 30 metara širine, ali je sa 180 metara dužine za desetak metara duža.

Nakon 22 godine nad škverom ponovno elegantno oblikovan dimnjak

Dok se na navozu rađa nova ljepotica koja će idućeg tjedna dotaknuti morsku površinu, pored istočnog ulaza u brodogradilište izložen je 116 godina star parni tegljač Vridni. Vremešni je starčić imao burnu prošlost, a ni gotovo desetogodišnja restauracija nije uvijek išla po planu.

Trinaestometarski brod(ić) iz doba cara Franje Josipa izgrađen je u Kielu i dorađen u Rijeci pa su Riječani čak pokrenuli inicijativu za njegov povratak podno Učke. Od kraja Prvog svjetskog rata teglio je u splitskoj luci i škveru i tako stjecao slavu. U Drugom svjetskom ratu bio je manje ratne sreće pa je 1944. oštećen u njemačkom bombardiranju, no kasnije je obnovljen na Visu te u zasluženu mirovinu odlazi 1969. godine.

116 godina star parni tegljač Vridni izložen je - iza ograde

U skladu s povijesnom vrijednošću možda je ipak zaslužio ne biti od pogleda s ulice zaklonjen nezgrapnom ogradom, ali definitivno je u puno boljem položaju od jedinog preostalog broda Austrougarske mornarice, carske jahte Istranka, koja godinama leži potopljena ispred Vranjica. U takvoj situaciji zvuči nevjerojatno da su na palubi Istranke, nakon sarajevskog atentata, prevezena mrtva tijela princa Ferdinanda Habsburškog i supruge mu Sofije, a nedugo poslije, u njezinim salonima je dogovoren i početak Prvog svjetskog rata.

napisao/foto: Pile