Luku spašava tunel

24_08_2007
Luku spašava tunel

Na glavnim prometnicama prema luci kritično je već sada nekoliko križanja. Tunel iz luke ispod Bijankinijeve s izlazom iza bivše Depandanse znatno bi olakšao prilaz.

Sasvim očekivano, otvorenje produženog Gata svetog Petra u Gradskoj luci privuklo je pažnju javnosti, napose one stručne, s obzirom na neprestani rast pomorskog prometa i mogućnosti razvoja lučkog područja.
Produljenjem Gata, kako je najavio Branko Grgić, ravnatelj Lučke uprave, dovršen je prvi dio Strategije razvitka luke u kojoj se očekuje povećanje prometa na fantastičnih 7 milijuna putnika do 2015. godine.
Tim je strateškim dokumentom, osim produženja gatova, predviđena izgradnja međunarodnog terminala te vanjskih vezova na lukobranu. Prema riječima stručnjaka, jedino premještanjem željezničkog kolodovora te pogona "Dalmacijavina" može se dobiti prijeko potreban slobodan prostor. A naznaka o skorom premještanju još nema na vidiku. Međutim, žile kucavice Gradske luke nisu produženi gatovi, a ni budući terminal. Žile kucavice su - prilazne ceste.
Stoga je pravo pitanje hoće li te uske i loše ceste biti sposobne primati sve veći priljev putnika u srce grada.
Nastat će pravi kaos ako se nešto ne poduzme, kaže profesor Ivo Lozić, ugledni prometni stručnjak s Građevinskog fakulteta.
— Gledajte, već sada na glavnim prometnicama prema luci kritična su križanja Ulica Ratne mornarice i Domovinskog rata, Domovinskog rata i Dubrovačke te Zvonimirove i Ulice slobode. Nažalost, grade se veliki objekti u gradu bez ikakve prethodne studije kakve će prometne posljedice oni izazvati. U novi je GUP, kao prijedlog, ušla moja ideja da se od trajektne luke, ispod Bijankinijeve s izlazom iza zgrade bivše Depandanse, napravi tunel koji bi znatno olakšao prilaz luci – kaže profesor Lozić.
Prema profesorovim riječima, ne postoji ni studija koja bi nam kazala koliki su prometni kapaciteti prostora Gradske luke.
— Za 7 milijuna putnika ovog trenutka luka nema kapaciteta, a ne znamo kada će uslijediti najavljeno preseljenje kolodvora i ostalih sadržaja. Puno je pitanja bez odgovora – poručio je na kraju profesor Ivo Lozić.
Slobodna Dalmacija, Denis Krnić