Kad neće ribe 'oće fotke

08_05_2007
Kad neće ribe 'oće fotke

Umisto ribe, zaplivale fotografije! I to kakvi bokuni, najbolji fotoreporterski radovi na svitu. Od cijelog niza zaista prelijepih, ali i šokantnih radova, najboljom u 2006-oj  proglašena je ona poprilično jednostavna.

Umisto ribe, zaplivale fotografije! I to kakvi bokuni, najbolji fotoreporterski radovi na svitu. Nijedan ribar ne može toliko rastegnit ruke da bi opisa kakva večera mu je u zadnji čas spala s udice. A bome su i Splićani dobro zagrizli jer ih se na svečanom otvaranju izložbe World Press Photo pojavilo više stotina.


Kako je još uvijek sasvim neizvjesno kada će ''akvarij'' zaista postati ono što mu samo ime govori, ogromni nedovršeni prostor u sklopu kompleksa Bačvice polako prerasta u jedan od potentnijih izložbenih prostora u Gradu. Već drugu godinu za redom Split je premijerno u Hrvatskoj postao domaćin ove izožbe čiji postav svake godine nanovo vidi preko dva milijuna ljudi u gotovo 50 zemalja svijeta, a nastao je nakon mukotrpnog pregledavanja 18 tisuća pristiglih fotografija na natječaj.


Za samo otvorenje prostor je dio dekoriran crvenim tepihom, cvijećem i dodatnom rasvjetom, čime je izgubio bar dio svoje industrijske hladnoće. Za mikrofonom su se redali, ispred organizatora Fotokluba Split, Valentino Bilić Prcić, zatim tajnik hrvatskog novinarskog društva Mario Bošnjak i veleposlanica Kraljevine Nizozemske C.M. Trooster, čija zemlja i financijski pomaže širenje izložbe. Red govorancije nastavio je Sander Goudsward (kustos i autor postava), tijekom čijeg govora je prisutnima pogled sve više letio na hladni šamapanjac i jagode, a nekima su poletjeli i prstići ipak, pa su jedva dočekane riječi ''Proglašavam izložbu otvorenom'', stigle iz usta prof. dr. sc. Petra Selema.


Od cijelog niza zaista prelijepih, ali i šokantnih radova, najboljom u 2006-oj  proglašena je ona poprilično jednostavna. Fotografija američkog fotografa Spencera Platta prikazuje grupu mladih libanonskih "šminkera" kako se u kabrioletu voze kroz južni Bejrut, potpuno uništen izraelskim bombardiranjem. Upravo ona po obrazloženju žirija prikazuje kompleksnost i kontradikcije svakodnevnog života usred kaosa, što vas nagoni da vidite iznad onog očitog.


U skopu ovog projekta, jučer je u prostorijama Etnografskog muzeja održana i radionica za profesionalce na temu etičkih dvojbi fotoreportera pri snimanju kriznih situacija. Predavači su bili poznati nizozemski fotoreporter Dirk-Jan Visser, te njegov hrvatski kolega Matko Biljak, Splićanin s velikim iskustvom rada za Reuters.

Od 7. do 21. svibnja 2007. u akvariju pogledajte 119 fotogafija, a od 7. svibnja pa 'ko zna do kada pogledajte  dio fotografija (i) u našem albumu.

napisao: Cole
foto: Stipe Marinović