19. STFF: nadzor i kako ga izbjeći

27_08_2014 / 14:32h  |  Autor: I. Z.  |  Foto: STFF
19. STFF: nadzor i kako ga izbjeći

U Splitu će se, od 13. do 20. rujna, održati 19. izdanje Međunarodnog festivala novog filma / Splitskog filmskog festivala a glavna je tema festivala Nadzor i kako ga izbjeći.

U Splitu će se, od 13. do 20. rujna, održati 19. izdanje Međunarodnog festivala novog filma / Splitskog filmskog festivala. Program festivala predstavlja izbor iz recentne svjetske filmske produkcije, filmove koji su prikazivani i nagrađivani na mnogim poznatim (Rotterdam, Berlinale, Cannes…) i manje poznatim svjetskim festivalima. Na festivalu će biti prikazane redom hrvatske premijere filmova.

Program 19. izdanja podijeljen je na 6 segmenata: Konkurencija dugometražni, Konkurencija kratkometražni, Forum 3, Gender, Odrazi / Reflections i Posebni program. Filmski program nadopunit će se radionicama, prezentacijama i predavanjima koji će se posebno fokusirati na temu ovogodišnjeg izdanja festivala - nadzor i kako ga izbjeći (kako se zaštititi).

Osam filmova dugog metra središnji su dio programa

Središnji dio programa čini konkurencija raznovrsnih 8 dugometražnih filmova, većinom mladih filmaša, koji nisu distribuirani u Hrvatskoj i regiji. Ovogodišnja selekcija naglasak je stavila na filmove koji se bave propitivanjem dubina ljudske egzistencije, kao što je Atlas fotografa Antoina d’Agate. Čak 3 filma dugometražni su prvijenci - Moje slijepo srce (My Blind Heart) austrijskog redatelja i glazbenika Petera Brunnera, Žena i rat (A woman and war) japanskog redatelja Junichija Inoue (jedan od rijetkih filmova koji se bavi završetkom Drugog svjetskog rata u Japanu) te Melaza kubanskog redatelja Carlosa Lechuga. Za festivalski Grand Prix natječu se i Kako nestati u potpunosti (How to disappear completely) nagrađivanog mladog filipinskog redatelja Raye Martina, minimalistički Otok kukuruza (Corn Island) Georga Ovashvilija koji oslikava ljudsku upornost suprotstavljenu snazi prirode i Unutarnji neprijatelj (The Enemy Within) Yorgosa Tsemberopoulosa.

Festival će 13. rujna u 21 sat u kinu Central otvoriti pobjednik Rotterdama Nešto mora puknuti (Something must break) Estera Martina Bergsmarka, priča o potrazi za ljubavlju i ljudskim dostojanstvom u današnjem vremenu.

Međunarodni žiri čine hrvatski redatelj Zrinko Ogresta, britanska nezavisna kustosica specijalizirana za umjetnost pokretnih slika Carmen Billows i mađarski filmski kritičar Zoltan Hegyi.

Raznoliki žanrovi u Konkurenciji kratkometražnih filmova

U okviru Konkurencije kratkometražni bit će prikazano 38 filmova podijeljenih u 6 programa u trajanju do 90 minuta. Raznovrsni su prema žanru (eksperimentalni, igrani, animirani, dokumentarni), tematici i filmskoj vokaciji. Među njima su i dva hrvatska filma - Film u filmu Petra Fradelića i Binary Pitch Vladislava Kneževića. Temi nadzora korespondira i nekoliko kratkih filmova - 9 Tapes from the Slaughterhouse Martina Pareta, Kingdom Come: Rituals Vike Kirchenbauer i Martina Sulzera i Hello World:) Raphaela Mathéa i Etiennea Larragueta.

Najbolji kratkometražni film izabrat će međunarodni žiri koji čine hrvatska filmska kritičarka Karla Lončar, britanski video umjetnik George Barber i talijanski producent / direktor festivala Fabrizio Polpettini.


Slike iz života u zemljama Trećeg svijeta

Forum III predstavlja odabrane slike života u zemljama Trećeg svijeta: Nigerijka u očajničkom pokušaju dobivanja muškog potomka - M za muško (B for Boy) Chike Anadu, skupina urugvajskih vojnika u srazu sa surovošću prirode koja briše sve ljudsko - Zaleđeni čovjek (El hombre conhelato) Caroline Campo-Lupo, bombaš samoubojica u liku šestogodišnje indijske djevojčice (Q Sanjeeva Gupte) i drugi.

Tradicionalno preispitivanje rodnog identiteta

Zadnjih nekoliko godina uobičajeni festivalski segment postao je Gender s filmovima čija tematika preispituje rodni identitet. Gledatelji će u tom segmentu moći pogledati dokumentarne filmove Duhovi San Berlilla (I Fantasmi di San Berlillo) Edoarda Morabita o legendarnoj crvenoj četvrti San Berlillo, edukativni Vulva 3.0 Claudije Richarz i Ulrike Zimmermann te pseudodokumentarni Transgression Jeana-Françoisa Davija. U ovoj je kategoriji i  igrani film Illusion Rolanda Rebera.

Život i rad redatelja i umjetnika

Sekcija Odrazi / Reflections prikazuje život i rad redatelja i umjetnika, od onih široj publici manje poznatih (npr. Chimeras - Mika Mattila) do kultnih redatelja čiji je rad obilježio 20. stoljeće – Rohmer u Parizu (Rohmer in Paris) Richarda Miseka, Travelling at Night with Jim Jarmusch Lee Rinaldi i Istintobrass Massimiliana Zanina o jednoj od najkontroverznijih, najoriginalnijih i najomiljenijih pojava u talijanskoj kinematografiji, kako kažu organizatori.

Posebni program za domaće filmove

Kako se ne bi zaboravili domaći filmovi, u sklopu Posebnog programa projekcije su 3 diplomska filma studenata UMAS-a. Lokalne filmske snage predstavit će Mreža solidarnosti Gilda Bavčevića, Sveci Ivana Perića i Pinokio Tome Šimundže.

Poseban program nudi i niz sadržaja kojima je poveznica tema Nadzor i kako ga izbjeći (kako se zaštititi). Naime, svake godine festival obrađuje neku aktualnu društvenu temu u širem kontekstu od onog filmskog, točnije u obliku izložbi, predavanja, radionica i prezentacija. Ovogodišnja je specifičnost multidisciplinarni pristup koji će omogućiti sagledavanje teme iz umjetničkog, pravnog, tehnološkog, književnog, sociološkog i geopolitičkog aspekta. U tu svrhu ostvarena je suradnja sa raznim znanstvenicima i umjetnicima koji će pristupiti navedenoj temi iz poerspektive svoje struke. Među brojnim sadržajima, bit će postavljena i video instalacija britanskog umjetnika Georga Barbera The Freestone Drone čija je izrada vođena upravo idejom sveprisutnog nadzora suvremenog društva koje za posljedicu ima gubitak privatnosti.

Talijanski producent Fabrizio Polpettini od 2008. radi kao umjetnički direktor putujućeg festivala kratkih filmova Filmcaravan Travelling Shorts Fest koji će na STFF-u i predstaviti.

Posebna nagrada festivala dodjeljuje se poznatom svjetskom filmašu za izuzetan doprinos razvoju umjetnosti pokretnih slika, uz prigodnu projekciju (još se čeka potvrda hoće li autor preuzeti Nagradu osobno).

Otvaranje je festivala u kinu Central, a projekcije će se održavati popodnevnim i večernjim satima u kinu Karaman i kinoteci Zlatna vrata u kojoj će, već tradicionalno, biti smještena i festivalska recepcija.

Sve dodatne informacije o programu dostupne su na stranici festivala.